måndag 3 november 2014

Sanningen sägs av barn eller fyllon;-)

I morse frågade 6-åringen innan han skulle gå till skolan:

"-Mamma, när ska du måla de här väggarna i hallen egentligen?"
"-Ja du. Bra fråga. Först måste nog morfar komma ner med en slipmaskin (giraffslip) och föredet måste morfar komma ner hit en helg och hjälpa oss att bila upp och göra nytt avlopp i källaren. Men efter det. Kanske nästa år nån gång."
"-Jag tror det blir 2023! Då är jag lite större och både du och morfar är äldre."

Ja, vad ska man säga? Inte går det undan just nu med renovering och huspyssel (jag är ju fortfarande inte tipptopp efter mitt diskbråck, så jag renoverar bara i huvudet). Men visst 17 ska vi väl lyckas renovera hallen före 2023.

Eller? ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej, hittade bild från er renovering av ett rum där det var smala brädor som undergolv, har exakt likadant i vårt hus, ska ta bort mattan och är sugen på att ah dessa som golv- hur gjorde ni? Har du bilder på hur det blev?

    SvaraRadera
  2. Hej Molla!
    Jag tror du menar det som blev vårt barnrum (och som nu har blivit vuxensovrum). I just det fallet så hade golvet lite för olika nivå eftersom några tidigare ägare rivit ett skafferi och gjort sovalkov. Vi tyckte inte att det blev tillräckligt bra helt enkelt. så vi tog ett nytt "byggmaxgolv" och la ovanpå. Det blev också okej. I husets övriga rum (vardagsrum och det stora sovrummet/nyblivna barnrummet) så är det undergolven som slipats och oljats. Kolla runt lite på bloggen i kategorin "golv" så finns det bilder.

    Mvh Helene

    SvaraRadera