lördag 15 januari 2011

Som äggskal

Nä, jag pratar inte färgnyans.

Jag pratar om den besvärliga takfärgen på papptaket i sovrummet som jag skrapar bort. Färgen beter sig precis som besvärliga kokta ägg, där själva ägget följer med skalbitarna när man skalar...

Alla lätta partier skrapade och kvar är stora fläckar där färgen med lite lätt våld kan tas loss i milimetersmå flagor. Små flagor som dessutom tar med sig pappens yta och ibland efterlämnar stora hål.

Jag hoppas VERKLIGEN att vi får ordning på papptaket så att jag inte gör allt det här arbetet i onödan.

1 kommentar:

  1. Apropå det där med svårskalade ägg.
    Så har jag lärt mig en gång att riktigt färska ägg är mer svårskalade. Medan halvgamla ägg är mer lättskalade.

    Svårskalat kan alltså va ett gott tecken!

    Lycka till med skrapningen ;)

    SvaraRadera