onsdag 1 september 2010

Sökes...

Eftersom vi börjar få ganska många läsare på bloggen kan man ju passa på att skicka ut en efterlysning:-)

Sökes: liten spegeldörr (typ till skafferi/kattvind) med måtten 59*177-179 cm med tre lika stora speglar.

Finns det karm till är det ett plus. Finns det mer än en dörr blir vi lite extra glada.


Så här vill jag att den ska se ut:






I köket har vi en ful dörr till vårt skafferi. Jätteful!

Vi har diskuterat om det kanske kunde vara så att det bara var så att dörren var klädd med masonit. Martin har sagt nej och jag (Helene) har tänkt jooo, kanske... och har knackat, pillat, skrapat och funderat. Vi vet att det tidigare var trappa ner till källaren här. På 50-talet byggde de istället ett "tvättrum", dvs ett rum med avlopp till ett handfat. Trappan till källaren finns nu bakom den lilla dörren i hallen som syns på bilden högst upp.


Arbetshypotesen var alltså att originaldörren till källaren satt kvar och att dörren i hallen var senare gjord men såg likadan ut som övriga små dörrar i huset. Det var tyvärr önsketänkande. Dörren till skafferiet består av en träram med masonit på utsidan. Numera en dörr med hål i:-(

Jag skyller på att jag idag är hemma med sjukt barn och kände mig lite onyttig under tiden som sonen sov:-) Hade ju varit kul att överraska med en fantastskt fin skafferidörr;-) Jag undrar bara vad Martin säger när han ser eländet...?

2 kommentarer:

  1. Fnissar lite! Ser framför mig den gapande dörren! Bra med lite drag kanske :)
    Vi har en hel del dörrar hemma men tyvärr ingen som matchar era önskemål. Hoppas du hittar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jo, sådana "misstag" gjorde jag också, tills jag lärde mig hur man ser på en dörr om det är en överspikad spegeldörr eller en original-masonitedörr. Om dörren inte har synliga tappar på sidan, så är det garanterat ingen spegeldörr. Det slår aldrig fel.

    SvaraRadera