fredag 17 september 2010

Funderingar, inredning och annat oväsentligt

Vi har fullt upp i veckorna så den lilla renovering vi lyckas hinna med klämmer vi in på helgerna. Det innebär att det går långsamt.
Ofta är långsamt frustrerande, men ibland är långsamt bra.

Vi har ändrat oss vad gäller golv i barnrummet massor av gånger. Ännu har vi inte bestämt oss, men just nu lutar det åt ett nytt trägolv som ska målas med linoljefärg. Så gick det med vårt lilla snabbrenoveringsprojekt i rummet som "bara" skulle tapetseras:-)

Vi bor i totalt kaos. För mycket saker, för lite yta och framförallt för lite ORDNING. Det enda som känns ordningsamt är ju vårt nyrenoverade vardagsrum. Där saknas dock en hel del saker fortfarande innan det blir HELT klart. Kakelugnen saknas. Mattor saknas, förvaring för filmer och skivor saknas. En fönsterlampa saknas också efter att sonen slängde den i golvet:-)

Gardiner saknas, men bara ett litet, litet tag till för idag har jag gjort en beställning från http://www.textilonnet.se

Se så tjusigt vi ska få det... Dock tänker jag inte ha kuddar i fönstret! Jag är glad om jag lyckas hålla någon form av växt vid liv. Så där "pyntat" är inte riktigt min grej.... :-)


(Bilden kommer från www.textilonnet.se)

1 kommentar:

  1. Vet precis hur ni har det med kaos överallt... :-) Som tur är leder det faktiskt till ordning till slut. Fast det känns verkligen inte så när man är mitt i. Och det är bra att det tar tid ibland eftersom man då hinner ändra sig...

    Jättefina hissgardiner förresten! //Sophie

    SvaraRadera