fredag 14 oktober 2011

Det börjar bli kallt

Och det är inte bara utomhus det är kyligt. Inomhus är det rätt friskt också.

Vi har tre påbörjade fönsterbågar i källaren. Och vi har frigolitskivor för fönstren, men tusan vad det drar ändå. Dessutom saknar alla fönster på norrsidan och i vårt sovrum tätningslister eftersom de gamla togs bort när vi skrapade fönsterkarmarna. Så just nu kan man i alla fall inte klaga på tilluften i huset:-)

Och ibland undrar jag varför jag inte bara klistrar dit vanliga plasttätningslister, för det hade gått så oändligt mycket fortare. Men det gör jag inte. För det känns inte lika bra som ullister, så det så!

Helgen ska alltså ägnas åt fönsterkittande och till att sätta tätningslister

1 kommentar:

  1. Och tänk bara så nöjda ni kommer vara när ni är klara sen också... när ullisterna sitter där och ni har det varmt och gott!!

    Jag vet ju hur det är med ett kallt hus på grund av fönsteravsaknad och vi håller också på med tätning och sånt. Just idag glasar och kittar jag innerfönstren till ovanvåningen så vi kan få i dem. //Sophie

    SvaraRadera