måndag 4 juli 2011

Semestern...

...börjar idag! Den ägnas åt att göra så många saker som möjligt samtidigt.

Baka matbröd (nä, det gjordes faktiskt igår...)
Måla lekstuga (en kvart här och en slatt färg där...)
Ta bort sly
Klippa buskar
Plocka jordgubbar
Rensa ogräs
Gödsla rabatter med gräsklipp
Köra och handla virke och påbörja en lekstugedörr
Planera vad som EGENTLIGEN ska göras...
Tvätta, tvätta och tvätta
Göra smoothie av nyplockade jordgubbar
Koka jordgubbssylt av de fantastiska nyplockade jordgubbarna
Gå långpromenad och bli uppäten av knott

Behöver jag säga att vi njuter av vår semester?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    På något vis lyckas man ändå romantisera semestern efteråt... Men du, jag skulle tycka det vore skoj om du ville skriva lite om bygget av dörren till lekstugan. Jag kan kanske erbjuda en liten morot.

    Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer. helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera