tisdag 7 juni 2011

Mer orkidéer

På begäran av min medbloggare, tillika sambo, kommer här lite fler bilder på våra orkidéer i trädgården. Utöver alla nattvioler som växer i ett dike är det cirka 8-10 på övriga ställen i trädgården, en rejäl ökning sedan förra året! Någon dag när jag har tid och inte bli uppäten av knott ska jag försöka ta lite riktigt fina bilder av de vackra växterna.


Nattviol i blom.


En till nattviol som smyger sig fram.


Någon form av nycklar, troligen Jungfru Marie nycklar, mitt på gräsmattan!


Visserligen inga orkidéer, snarare ogräs, men visst ÄR de vackra!

2 kommentarer:

  1. Roligt när det kommer blommor i trädgården... här är det väldigt ont om gamla växter verkar det som. Lupiner ska jag plantera in såsmåningom för det kan vara ganska praktiskt med något som är vackert OCH växer som ogräs när man har fattigt med blommor.

    SvaraRadera
  2. Underbara blommor i trädgården. Inte bara gräsmattemonokultur. naturligt fint!

    SvaraRadera