söndag 4 april 2010

Det verkade ju så enkelt...

Ett av vårens projekt är att fixa dränering till stuprören så att vi kan leda bort regnvattnet från huset. Som det är nu så hamnar det precis vid grunden på ett par ställen. Nåja, det kan väl inte vara så svårt att fixa?

Första chocken kom vid besöket till lokala byggvaruhuset. Lite rör, skarvar och vinklar och notan hamnade på över 2200 kr! Hur som helst satte jag igång med grävandet igår.


Första sidan av huset gick alldeles lysande! Förutom en seg rot från körsbärsträdet var det bara att gräva ner röret. Nu ska det bara skarvas på det andra som går ner till avloppet. So far so good!


Andra sidan huset och jag börjar få planen klar för mig.


Men vad fasen... vem hade sagt att det fick vara berg precis där mitt rör skulle ligga? Och nästan överallt annars också...?


Ja ja, med lite kreativt vinklande gick det att komma runt. Nu var det bara att gräva ur för det långa raka röret ner till slänten. Detta gick ju som smort...


...trodde jag. Efter att ha grävt upp halva tomten verkar det vara berg ÖVERALLT! Skam den som ger sig, någon stans MÅSTE det ju gå att lägga röret!


Genombrottet!! Äntligen hittade jag en smal passage mellan klackar av berg! Återkommer med bild på slutresultatet för när jag väl var klar var det för mörkt för att fota...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar